i

Sunday, October 16, 2011

Kad pengenalan inovasi 2012 dipertingkatkan kualiti ciri keselamatan!

Seiring dengan perkembangan semasa Jabatan Pendaftaran Negara(JPN) akan mengeluarkan Kad Pengenalan baru mulai Januari 2012. Mykad inovasi tersebut telah dipertingkatkan ciri keselamatan serta tahap kualiti cip pada Mykad.

So myKad baru 2012 ditingkatkan kualitinya dengan diperbuat daripada bahan polycarbonate yang lebih tahan serta mengaplikasikan turisan laser pada permukaan kad.

Kualiti MyKad baru juga dikatakan dapat menangani isu pemalsuan MyKad..hurm kalau boleh jugak dorang tiru alahaii..terer jugak dorang sindiket ni..

Untuk melihat dengan lebih jelas aspek pembaharuan pada Kad Pengenalan baru 2012, sila rujuk gambar dibawah..

Ini merupakan salah satu usaha Jabatan Pendaftaran Negara yang berterusan untuk sentiasa memperbaiki perkhidmatannya kepada rakyat Malaysia. Oh gud! Hurm, revolusi kad pengenalan dari Kad Pengenalan Plastik yang orang pakai doulu-dulu, then kad Pengenalan Bunga Raya (yang kita pakai sekarang) dan sekarang Kad Pengenalan inovasi baru yang mula akan diedarkan kepada pemohon baru..


Oh yeay,, bagus jugak ada Kad Pengenalan baru…saya punya pun dah tak elok..plastik kad hujung Kad Pengenalan pun terbuka..ganas tak ganas?? Tehee..and yang paling penting,, I dapat tukar gambar baru.., kelass khenn??




sharing is caring!!

4 comments:

  1. hahaha...yeay.leh tukar ic bru.gmbr kt ic lme xlawa lgsg.

    ReplyDelete
  2. @aReLaN hahhaha kelakar tgk gambar kat ic gambar budak2 hingusan tehee~

    ReplyDelete
  3. tapi 1 jer x lawa wrne dia still biru..klu tkar wrne lain kn g lawa..wt la wrne 1 malaysia kn lawa cmjalur gemilang 2...hahahaha..

    ReplyDelete
  4. hehehhehe...banyak ongkos kalau nak ubah bayak2 kot... =)

    ReplyDelete