i

Wednesday, October 19, 2011

inikah petanda manusia di akhir zaman?

Bayi adalah rezeki yang dititipkan oleh Allah S.W.T. kepada kita untuk dikasihi, dibelai dan diberi kasih sayang yang secukupnya..namun sejak akhir-akhir ini, berita tentang bayi dizalimi amat membimbangkan...inikah petanda manusia diakhir zaman? yang hilang nilai moral dan terhakisnya nilai kemanusiaan?


di dada akhbar menyatakan, bayi diliwat..oleh siapa?? ayahnya sendiri...oh Tuhan ayah jenis apakah itu,.minta dijauhkan. lain pula cerita di China, seorang bayi digilis Van...tak siapa pun orang yang lalu lalang membantunya...betapa kejamnya mereka dan rendahnya nilai kemanusiaan...dunia disangka maju, tapi mundur dalam mendidik nilai kemanusiaan dalam diri..even binatang pun pandai fikir tolong kawan yang sakit bawak pi tepi jalan,, yang tiada akal pun boleh fikir tindakan rasional...adakah manusia itu tidak berakal? bayi itu diperlakukan seperti anak kucing,, ih sakit hati betul saya fikir...tahap kebodohan melampau manusia sebegitu...


nahh satu lagi berita yang menyakitkan hati...bila remaja berusia 16 tahun, pelajar lagi tu...boleh bertindak kejam dengan mengelar bayi yang baru dilahirnya sendiri sehingga menyebabkan perutnya terburai...dimanakah hilangnya nilai moral? apakah dosa bayi tersebut sehingga diperlakukan sebegitu? apakah perasaan budak itu sewaktu mengerjakan bayinya sedemikian rupa??

sedihnya bila memikirkan ada yang sudah bertahun-tahun berkahwin, berusaha keras untuk mendapat zuriat, berkali-kali keguguran.,, dan belum juga diberikan cahaya mata..namun bagi yang telah diberikan rezeki, kenapakah golongan ini bertindak mensia-siakan anugerah terindah dari-Nya? wallahualam....


minta di jauhkan dari menjadi golongan seperti ini...nauzubillah....
gudnite...perasaan tak elok bila tengok gambar bayi dilakukan dengan kejam sebegini...
gudnite..
lots of love,



sharing is caring!!

2 comments:

  1. Itulah manusia zmn sekarang.Hanya bertuhankan Nafsu.bila dh terjd mcm ni xnk bertanggungjwb.Apala slhnya bayi2 tu?kan elok jika diberi kpd pasangan2 yg memerlukan anak atau hantar di pusat kebajikan anak2 yatim.Semoga Allah menurunkan azam yg pedih kpd golongan2 manusia yg berhati syaitan ni.Xtahu nk bersyukur langsung

    ReplyDelete
  2. kesian tengok kan?? ada kwn saya sampai sekarang blm dapat baby sebab rahim lemah,,keguguran 3 kali...dorang senang2 je nak buat macam2 kat baby

    ReplyDelete