i

Monday, December 26, 2011

banjir oh banjir di Lundu Sarawak.

Hujan seharian.
air pulak pasang..menurut almanac 6.1 m semalam..
oh tak mungkin masuk kot..ikut dari dapur takpe kita block pintu dapur..hoyehh
air tak mungkin masuk o...

sekali hujan makin lebat air makin naik cepat
terus cepat2 hadang air pakai kayu kat depan rumah..sekali 
pintu kedua pulak lupa nak diselamatkan
tambah tambah lagi kereta motosikal dan orang lalu lalang
ahahha

terus lagu tema 
Ku Berserahhhhh berkumandang
letih ooo..
tak suka banjir...

orite layan jer lah gambar banjir kampungku dan rumahku...aka Pekan Lundu huuhu..





banjir di lundu

banjir di lundu
banjir di lundu

banjir di lundu


p/s: jangan nak letak sebarang harta karun waktu banjir ni...
ada kes bila 'seluar dalam' orang boleh hanyut ke dalam rumah jiran...malu siapa nak ngaku siapa punya tuh?? ngeee  ^____^


sharing is caring!!

6 comments:

  1. sepa pun? ahaha ketara diriknya pun :p

    ReplyDelete
  2. sik suka banjir... kinek tok dah musim org berjaga2 nak mghadapi banjir.

    ReplyDelete
  3. @mr_absrumah kmk....!! pic keduak ya lucu..knon2 nya maok tolong malas maok bertimbak sekali nanggar 2 kali api padam tegal short circuit

    ReplyDelete
  4. @L@dyKichiMachiko bena padah kitak ya...duak ari dh kedak tok..ari ujan lebat ngembak nya teruk gilak selalu sik kenak rumah mek orang..kira mok lawa sik melabat pintu depan, sekali masuk..kelam kabut jadinya haha lucu pun ada ngan banjir tok

    ReplyDelete
  5. @mr_absbaruk kmk faham maksud soalan ya...Bukan kmk empun oiii hahhaha lwak jak kes ya, adaka anyut indah suntong ya..hahah

    ReplyDelete
  6. hahahaha. baruk paham ayat kita. ayat kmk, mesti dibaca 2 kali bok paham. tahniah bukan ktk empun :P

    ReplyDelete