i

Friday, December 21, 2012

Agihan pendapatan dan Bonus ASB tahun 2012

dividen ASB 2012

Jumlah pengagihan pendapatan sebanyak 7.75 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit untuk Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012, seperti yang telah diumumkan oleh Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB), Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid bersama Presiden & Ketua Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah. Prestasi sepanjang 2012 masih memuaskan dan merupakan yang tertinggi bagi tempoh 5 tahun. Agihan pendapatan pada tahun ni lebih kompetitif, dan   meningkat berbanding tahun lalu, 2011: 7.65 sen seunit. (untuk lihat, sila click sini)..

Dividen ASB adalah 8.9% bagi tahun ni. Alhamdulillah rezeki dari Allah SWT, rezeki hujung tahun kita semua..Tak rugi melabur dengan ASB..siapa-siapa yang belum tu, sila-silakanlah menyimpan..jangan dok sibuk je nak buang duit beli barang yang menurun harganya..contohnya gadjet-gadjet terkini, lebih baik simpan dulu.. Ingat masa tua dan usia persaraan korang tau..kalau ada lebihan duit, barulah fikir nak puaskan hati dengan kehendak tu yer...beringat sebelum tua...nak beli apa pun, sukahati koranglah..hehe

sumber: Berita Harian Online dan Astro Awani...

p/s: baru perasan entry harini semua pasal duit...hohohooh  kaching! $_$









sharing is caring!!

7 comments:

  1. Lama dah tak masuk duit ke ASB, dok masukkan duit raya anak ke akaun ASB anak-anak jer..sendiri punya tak berganjak pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe kak, msk akaun kat anak pun satu pelaburan.. :)

      Delete
  2. http://teenagersareawesome.blogspot.com/2012/12/end-year-giveaway-by-princess1405.html

    Tagged :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa adikk..kasi free je terus boleh? kuikuikui

      Delete
  3. Replies
    1. hehe boleh,, kasi backlink abg phat hahhaa.. :p

      Delete
  4. ein xde melabur kat ASB... rugi kan?

    ReplyDelete