Friday, June 1, 2012

Itu namanya Rezeki yang berkah..


"Jika gaji kita RM5k tetapi kita kerja kuat seperti gaji RM20k, Allah SWT akan berikan beza RM15k itu samada dalam bentuk duit, anak soleh, hidup bahagia dan lain-lain. Namun, jika gaji kita RM5k tetapi kita kerja malas macam gaji RM2k, beza RM3k itu Allah SWT akan tarik samada di dalam bentuk kecurian, kesusahan, anak nakal dan seumpamanya."

Maka, bersungguh-sungguhlah dalam pekerjaanmu, jangan 'mengular' ye.. setiap yang kamu kerjakan ada keberkatan. Kalau pekerjaanmu tidak diberkati oleh Allah SWT, sekuat manapun kamu bekerja siang dan malam, sehebat manapun pekerjaanmu di pandangan mata orang lain, sebesar mana pun gaji yang kamu perolehi..hidup masih terasa sempit dan rasa tidak berduit. Hati tidak senang, kehidupan tidak tenang, terasa diri sungguh malang. padahal gaji naik setiap tahun ker nak salahkan harga barang naik or nafsu diri yang melampau nak itu ini, tidak ukur baju dibadan sendiri =.=''.

Kadang-kadang rezeki sulit mungkin kerana kita sebagai anak ada yang alpa dengan tanggungjawab pada orang tua. Walaupun pemberian sekadar RM 50, tapi doa serta keredhaan dari ibu bapa sebenarnya memberi kehidupan yang penuh berkah kepada kita. yeap, i believe in that. Try to make them feel loved and smile u will never loss anything because of tat, tapi rezeki makin melimpah. :)


so salah satu amalan murahkan rezeki anda, amalkan doa ini.



and one more thing,
keep on doa untuk kesejahteraan guru-guru yang telah melahirkan anda sebagai insan yang berguna, InsyaAllah..kehidupan diberkati dan dimurahkan rezeki oleh Allah SWT, Wallahualam..


gudnite semua.

xoxo.






No comments:

Post a Comment