i

Thursday, June 7, 2012

Azab sungguh ulcer lidah ni!

only one word..sakittt!! kalau takat kena ulcer dalam mulut, dinding mulut,  bibir, biase arr kan..(cakap macam orang pro kena ulcer, ahhaa) tapi ini......ulcer dekat jeng jeng jeng....


pangkal depan lidah. sobsobsob,,rasa nak guling-guling nangis macam budak kecik. Padan muka aku wehh..siapa suruh habit makan tak minum air, last-last terlupa minum air and sebab tu badan panas kot..and kenalah ulcer, serve u right! huhue

ahzab sungguh kena ulcer kat lidah, korang tau? baru pernah kena rasanya selama i hidup 25 tahun ni..huhu. Baru tau betapa besar anugerah lidah pada kita..lidah patut dihargai tau tak? Patut ada Hari Penjagaan Lidah..ececeyh..why? sebab kalau lidah sakit nak makan pon susah...nak 'mengaturletak' gumpalan makanan yang dikunyah tadi ke dalam rongga mulut untuk proses menelan bukan main payah..memerlukan skill dan macam-macam aksi dan gaya mimik muka :) adoii teruk betul ulcer di lidah ni menghukum ayu. T.T

lagi tambah sedih bila ayu boleh perasan yang bunyi sebutan yang dituturkan sewaktu bercakap dengan orang adalah kurang jelas..rasa sengau pon ade! hehe jangan gelak ek..not funny pun, don't u dare!! mak malu noks!

so kawan terbaik buat masa ini adalah.....tadaaaa...my BFF

Mr Bonjela, ubat ulser mulut yang paling berkesan hehehe...minum banyak air, mandi dengan kerap, minum air yang boleh menyejukkan badan..tapi dah dekat nak seminggu ni ape kes???? 






sharing is caring!!

10 comments:

  1. kita pernah ada 3 ulcer sekali dalam satu masa dulu ,, hukhuk . semoga cepat smbuh ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang tengah dapat pakej la ni... 3 sekali haha

      Delete
  2. insyaAllah bonjela berkesan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amiiinnn harap menggunung dengan Bonjela hehe

      Delete
  3. memang azab pun lau kena ulcer tu, ngerii...

    ReplyDelete
  4. saya penah kena berbelas2 atau berpuluh2 ulcers dalam satu masa, termasuk kt gusi, lidah, bibir, dinding bibir... lol.. sampai pegi klinik jgk la... memg seksa terutama kt lidah.. seksa nak makan... n satu lg.. sy penah kena ulcer satu je kt kerongkong... masa tu taw la seksa nak makan masa nak telan tu camna.. smpi x makan kot.. =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa kesiannya u...huhu,, banyaknya tu sampai belas-belas. satu pun dah macam apa sakitnya huhu...kumur dengan air garam, InshaAllah cepat sembuh :)

      Delete