i

Saturday, October 6, 2012

Cantik Cara Melayu Lama: Petua

sekadar gambar hiasan..

semua wanita nak kelihatan cantik, itu lumrah betul? macam-macam cara, tips, petua kita cari, produk yang kita guna semata-mata untuk kelihatan cantik, anggun, berseri, dan manis dipandang,..sebab cantik adalah 'shield' untuk rasa confident untuk bergaul dengan orang sekeliling...and confident and smile is our very best make up! bear in mind, Ladies!

ok, Petua Kecantikan Melayu lama yang ayu nak kongsikan disini adalah...

bila bangun awal pagi,..biasakan diri untuk cuci wajah dengan air embun pagi dan air hujan yang turun pada malam jumaat. Orang tua cakap, air hujan yang turun pada malam jumaat amat berkhasiat untuk melembutkan kulit wajah dan boleh menyegarkan badan, selain boleh menyembuhkan pelbagai penyakit jika dibuat sebagai mandian pagi.

p/s: kalau nak cuci wajah biarlah usapkan air embun tu dari bawah dagu bawa ke atas dahi ok...tips cantik jugak ni..hehe,,nanti bolehla cantik macam Emma Ma'embong..hehehe Selamat mencuba!! ;)





sharing is caring!!

4 comments:

  1. aduh x dapek den nak carik embun pagi kat kl ni..asap banyakle..

    ReplyDelete
  2. hahahhahhaa...tak dapek eden nak nolongnya..:P

    ReplyDelete
  3. tips dari tuan punya blog ada tak??

    ReplyDelete
  4. hihi nak jugakk...tips dari ayu, amalkan 3 step penting: cuci, toner and moisturizer...jangan skip,,InsyaAllah kulit licin takde jerawat.. ;P

    ReplyDelete