Sunday, June 16, 2013

Lesen memandu baru mula diguna pakai 15 Julai 2013

gambar lesen memandu baru

Tiada lagi lesen memandu berlaminate!! yeay! nampaknya lesen memandu yang baru kelihatan agak colourful..nampak oren lah mak ngah.. Lesen memandu baru 2013 ini mempunyai ciri tahan dan tidak mudah rosak seperti lesen memandu yang lama, dan mempunyai ciri keselamatan serta tidak mudah dipalsukan. Untuk pengetahuan, lesen memandu yang lama tidak pernah dinaik taraf dan diperbaharui sejak tahun 1989 lagi. Jom tengok gambar lesen memandu baru yang akan mula diguna pakai 15 Julai 2013 ni nanti, siapa yang rasa nak tukar, ahhhh dipersilakannn..

gambar lesen memandu baru 2013

p/s: comey doh....lau rasa muka kat lesen memandu beberapa tahun lalu tak berapa nak comey, 
bertukarklahh...:DD

pic source: www.cbt.com.my


sharing is caring!!

14 comments:

  1. dah renew untuk 2 tahun, tunggulah 2015 baru pergi tukar. kalau wajib tukar terpaksalah jugak pergi JPJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xwajib siapa yang tu boleh la tukar dapat lesen baru hehe

      Delete
  2. Replies
    1. ayu ada peluang jugak nak tukar...bulan 9 nanti hehe

      Delete
  3. macam perfect timing utk renew...kekeke... :)

    ReplyDelete
  4. baru nampak maju skit .
    ni dlu nk letak skali lesen dlm ic then ble kena tahan ngn polis tnya mna lesen, kita tnjuk ic diorg plak xd alat nk detect ada data lesen ke x dlm ic tu ...
    hhaha..klaka.

    ReplyDelete
  5. nampak ok gak ni,. harap jgn cepat rosak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hopefully x,, diperbaharui supaya tak mudah rosak..

      Delete
  6. brapa kos nk tukar? di mana n brapa lama? kalo sevice slow mcm nk buat IC, tunggu thn 2015 la baru tukar..

    ReplyDelete