i

Thursday, October 10, 2013

Resepi ayam panggang yang mudah dan pasti Sedap!

resepi ayam madu senang dan sedap

Siapa tak suka resepi simple dan bahan senang dapat di dapur? kan kan kan? Mudah senang dan pasti sedap. Cuti-cuti ni harus rajin cuba resepi dan makan sedap-sedap. Bagi perut rasai nikmat makan yang indah. Ok enough. Jum teru kepada resepi ayam panggang yang mudah dan pasti sedap ni k.

Cara-caranya:
1. Rebuskan ayam dengan halia dan bawang putih. (pandai-pandailah korang letak banyak mana k, yang sesuai dengan hidangan yang korang nak sediakan. alaaa orang pandai masak pasti ok bab ni)
2. Agak-agak bila dah empuk, angkat.
3.Lumurkan ayam dengan madu, sos tiram, bawang putih, lada hitam, dan buttercup.
4. Bakar dalam oven dalam 50 minit macam tu.
5. Siap untuk dihidangkan.

tengok as simple as that kan? Sekian sahaja Resepi Ayam panggang madu yang mudah dan sedap.
cuba jangan tak cuba..sedapppppp..owh ayu sediakan mashed potato with chicken gravy sekali. Untuk sedap makan..Perut saya seronok. :)

p/s: resepi ayu dapat daripada instagram Hanis Zalikha. Suka suka suka :)




sharing is caring!!

13 comments: