i

Tuesday, December 9, 2014

(BERGAMBAR) Resipi Muffin telur yang mudah dan sedap!

ok, kita tau sekarang ibu-ibu ramai yang bekerja..namun tugas ibu untuk menyediakan sarapan pagi untuk anak-anak dan suami adalah suatu kewajipan..so, i do think tat kita mencari resolusi dengan memilih saraoan pagi yang memberi diet seimbang dan berkhasiat namun cepat, mudah dan ringkas untuk disediakan.. yang pastinya boleh disediakan dalam masa yang cepat..

Ok, i love this egg muffin. actually ayu bangun pagi scroll newsfeed and terjumpa resipi muffin telur..masuk dapur nah! ada yang boleh dibuat ni..maka projek membuat muffin telur untuk perut yang berkeroncong dimulakan..

bahan-bahan yang diperlukan..
4 biji telur
1 biji cili merah dihiris nipis,, nak cincang pun boleh
1 labu bawang besar.. ( ayu letak jugak bawang merah,, because i love it's scents)
1 biji tomato yang dipotong dadu
apa2 yang korang suka nak masukkan..masuklah
i mean like ayam, sosej, daging cincang, kentang, carot (well i love makanan yang colourful)
1/2 cawan keju cheddar.. 
acuan muffin
sedikit garam dan lada sulah

cara-cara
1. oleskan acuan muffin dengan butter
2. masukkan bahan-bahan tadi ke dalam loyang seperti di dalam gambar.. nak letak ayam, sosej, daging cincang, daun bawang, carot, sesuka hatimu.. hehe
resepi muffin telur

3. pukul 4 biji telur tadi bersama sedikit garam dan lada sulah.
4. sementara itu panaskan oven 200 darjah celsius dan tuangkan adunan telur tadi ke dalam acuan muffin, taburkan cheese sebagai topping.

resepi muffin telur

5. Bakar di dalam oven sehingga keperangan.

resepi muffin telur yang senang

6. Siap... mudah dan ringkas!

resepi muffin telur yang senang

jangan kau pandang sebelah mata bha..sedab ni.. :') adik sy suka haha
macam ala2 telur dadar..tapi telur ini di bakar. satunya lebih sihat..sebab tidak digoreng mcm biasa..sesekali ubahlah selera kan..

buat untuk sarapan esok ok? selamat mencuba resepi muffin telur guys
p/s: jangan tanya saya berapa kalori k? hihihi..fail ni

tiada istilah diet dalam hidupku huhuhuhu.. 

sharing is caring!!

4 comments: