i

Monday, September 24, 2012

Redha itu ikhlas..

Semua kepunyaan kita hari ini adalah bukan hak mutlak milik kita, semuanya pinjaman dari Yang Maha Esa, Yang Mengetahui segala rahsia di dunia dan akhirat..siapa kita untuk mengakui nya, hari ini rezeki melimpah ruah, tak mustahil esok pinjamanNya bukan lagi milik kita. Begitu juga sama halnya dengan kisah hati. Cinta. hari ini gelora asmaranya membara, semuanya indah belaka tiba-tiba ceritanya berubah. indahnya sedetik cuma, rasa kecewa dan perasaan mula menyoal kenapa & mengapa nasib malang berlaku, sedangkan sangkaanmu dia yang terbaik untukmu. 

SAtu kisah : Seorang kawan (berusia sikit) telling me that his ex girlfriend meninggal dunia tahun lepas..and secara berseloroh said, nasib aku tak kahwin dengan dia, kalau tak dah menduda aku waktu ni..

see? [bukan nak mempermainkan kematian ex girlfriend kawan tadi..cuba lihat dari pandangan positif] kadang-kadang kita menyoal ketentuan dan takdir Tuhan. padahal kita tak tahu hikmah disebalik musibah yang berlaku. kita tidak mengetahui percaturan hidup melainkan Yang Maha Esa. Sesungguhnya Allah akan menggantikan kekecewaanmu dengan sesuatu yang tak dijangka, malah yang terbaik bagimu. Percayalah....


maka bersabarlah wahai hati...redha itu ikhlas, pasti 
ada perkara terbaik bakal menunggumu... InsyaAllah..









sharing is caring!!

3 comments:

  1. Setuju sesangat ...tapi nak memujuk hati untuk redho amatlah susah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah, betul..kita manusia biasa..pucuk pangkal tanya hati dan iman.. :)

      Delete