Sunday, June 24, 2012

bila saat hujung bulann...bila gaji ni?


inilah padah nya kalau money management tak berapa nak manage..boros tak tentu hala..bila belanja sentiasa cakap "ahh ada duit lagi"..korek dan terus korek bank account..bila hujung bulan ternganga..and mulalah merenung dinding! BUKAN apa..renung jadual tarikh pembayaran Gaji Kakitangan Awam bagi tahun 2012 untuk bulan tersebut hihik..bila gaji ni??

haiii...ini baru hidup seorang, dah tak cukup! heran kan?? mana perginya duit saya?? nak mintak parents,, hihi malu pulak..dah besar still nak mintak ker? jatuh maruah beb! tak da duit pun buat-buat ada duit...duit dari side income pun saya bedal kui3...apalah..memang patut lantik sorang manager untuk bantu manage account saya ni...siapa nak kerja dengan saya? or siapa ada cara simpan money or manage money dengan berkesan untuk orang yang boros macam saya sila-silalah kongsi idea k..kata sharing is caring kan??


p/s: cepat lah hari isnin tiba..saya ada benda nak beli ni... :p 
brg baik punyaa....nanti i share oke..manyak senyum 




6 comments:

  1. haha memang perasaan yang sungguh indah and ada kepuasan.. =)

    ReplyDelete
  2. seronok bila membeli, tapi mun dah dihujung bulan berkira-kira juak nak membeli...

    ReplyDelete
  3. hahhaa betul2..tp mengintai2 juak kan...perlu ada tukang padah.."jangan" hehe

    ReplyDelete
  4. hari ni gaji kakitangan awam.. 24 dan 25 tiap bulan biasa, kan? Simpan duit dalam akaun ASB. Takda kad jadi malas nak beratur kat post office. Nanti lama2 bertambahlah tu.. jimat cara menyimpan.

    ReplyDelete
  5. yea...perlu ajar diri "to pay ourselve first" kan = simpan ASB...gud advice my dear friend..thank you so much..=)

    ReplyDelete